Voeding

Voeding en sociale, emotionele & culturele context

Lager onderwijs

Eerste graad

Eindtermen

ET MM 1.1      Leerlingen drukken in een niet-conflictgeladen situatie, eigen indrukken, gevoelens, verlangens, gedachten en waarderingen spontaan uit.
ET MM 1.2      Leerlingen kunnen beschrijven wat ze voelen en wat ze doen in een concrete situatie en kunnen illustreren dat zowel hun gedrag als hun gevoelens situatie gebonden zijn.
ET MM 1.4      Leerlingen kunnen in concrete situaties verschillende manieren van omgaan met elkaar herkennen, erover praten en aangeven dat deze op elkaar inspelen.

Leerdoelen

Kennis

  • Kinderen onderkennen dat ze verschillende gevoelens kunnen ervaren (boos/blij/ontgoocheld) tijdens het eten


Vaardigheden & attitude

  • Kinderen beseffen dat we niet alleen eten om te groeien/ spelen maar ook omdat het lekker en gezellig is
  • Kinderen vinden het belangrijk dat ze kunnen genieten van eten
  • Kinderen vinden het belangrijk om geen TV/sociale media te gebruiken tijdens het eten

Materialen en methodieken